23 февруари 2008

Завърнах се при теб

-Мило либе, три лета ме няма
дохождам си, ти си променена,
беше спокойна и все засмяна
сега угрижена си и сломена.


-По тебе, либе, грижите бяха,
да мисля как си в пек и дъжд,
тревожни дните ми отминаха,
самотни, без любимия ми мъж.


-Игриви бяха черните зеници,
заливаха ме с топъл водопад,
изчезнали са ярките звездици,
тъжни плуват в тъма и хлад.


-Изчезна от очите светлината:
сълзите я измиха, потъмняха.
В плач смрази им се топлината,
че три години теб не те видяха.


-Косите дълги, тъмен кехлибар,
ухаещи на аромат от пролетта,
по тез вълни дълго съм копнял,
сега са къси, друг им е цвета.


-Сняг посипа гъстите коси:
посребряха, наваля ги сивота,
зимен аромат в тях се появи,
отрязах ги в миг на самота.


-Снагата стройна, сочна, млада,
така желана, налята като плод,
в съня дори донесла ми наслада,
сега е суха и слаба, без живот.


-По теб посърнах, по копнежа
да ме прегърнат двете ти ръце,
в уста хапка не можах да сложа
без вода изсъхна и тяло и лице.


-Дойдох си, дома съм си, мила.
Изтрий очи, виж ме, не ридай.
Съща в душа си се съхранила -
с нежността си ме приласкай.


-Душата и сърцето ми са същи
не може време да ги промени.
Дочакан връщаш се във къщи
добре дошъл си, либе, поседни.


18.12.2006г
(цикъл "Звуци от старата ракла")

Няма коментари: